De Sint en de Kerstman zaten samen aan een tafeltje, hun lijst met brave "kinderen" af te werken en kwamen uiteindelijk bij Fran terecht.
"Is ze braaf genoeg geweest dit jaar?" vroeg de Kerstman aan Sinterklaas.
"Ja hoor, dat was ze zeker!" antwoordde deze en krabbelde een groene v van verschrikkelijk braaf naast haar naam.
Hij had zin om wat creatief te doen, dus las hij haar wensen voor in een voor de hand liggende haiku:
"een visual kei
pruik met een tas, knipjes en
ook de draw-single"
"Wat een dicht-talent ben je toch, Sint" zei de Kerstman, maar de beste vriend van ieder kind wist niet precies of hij het oprecht meende of eerder sarcastisch was. Het deed er echter niet toe want de cadeautjes zelf waren een stuk belangrijker.
Slechtweervandaag stak plotseling zijn hoofd door het raam en moest niezen, waarna de Kerstman een beetje beledigd keek alsof hij dacht dat het paard allergisch aan hem was.
"Je hebt gelijk Mooiweervandaag," zei de Sint ineens, "deze lijst ruikt inderdaad naar Japanse dingen!"
Hierdoor keek de Kerstman opgelucht, want blijkbaar was het paard zijn niezen een vorm van communiceren.
"Zullen we dan maar beginnen aan de spulletjes bij elkaar te zoeken, Claus?" stelde de Sint voor.
"Ik ben mijn elfjes vergeten in Lapland"
De Sint keek hem ongerust aan, "en mijn Pieten staken vandaag! Het is daarom dat ik om je hulp vroeg!"
En dit was de reden dat Fran haar cadeau’s een beetje te laat in haar schoorsteen had gevonden.
Er zat nog een briefje bij:
"Beste Fran,
ik hoop dat je tevreden bent met je cadeautjes
en dat je het ons kunt vergeven dat we een beetje te laat zijn
de kerstman heeft ondertussen ook geleerd dat haarknipjes eigenlijk een ander woord zijn voor haarspeldjes
en aangezien we niet direct een tas vonden met een leuk patroontje
dachten we dat je deze tas met textuur wel zou kunnen appreciëren
we hebben trouwens voor een witte pruik gekozen omdat ons haar ook wit is
en dat vinden we natuurlijk beiden het mooist
Veel liefs
Sinterklaas en de Kerstman"
Klik hier!!
En dankje Fran!! Dat zwaard is een letteropener toch he? Geweldig XD