BG Nieuw Magico

Voor alle creatieve uitingen van tekenen tot aan video's, van schilderen tot aan poëzie. Laat je creatieve uitingen zien en krijg inspiratie van wat anderen delen!

Op zoek naar contests of andere AVO activiteiten? Check Community Activities!

Moderator: Fran

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: BG Nieuw Magico

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:47

'correctie, je bent een vervloekte-vastgeketende-sportman. Ik denk dat ik dit fluffy ding nog wat ga bijhouden, kan nog van pas komen.'

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Een nieuwe stilte vulde de kamer. Een stilte waarin alles wat net gebeurd was in een razend snel tempo verwerkt leek te moeten worden. Er was nog geen week voorbij gegaan, maar toch gebeurden er de meest verschrikkelijke en vreemde dingen. Overal waar Ulrich kwam, gebeurden er ongelukken. Wat als hij plots echt door het lint zou gaan en iedereen die hij lief had naar het hiernamaals zou sturen? Die gedachte maakte hem nog banger dan daarnet. Ook gevoelsmati leek alles op en neer te gaan. Angst, kalmte, gelukzalgheid, woede... Alles kwam zo snel achtereen. "Misschien moet ik hier maar blijven Fay," zei hij plots, "ik wil niemand meer pijn doen en jullie hadden gelijk... Ik ben mezelf niet meer... Ik kan mezelf gewoon niet meer zijn! Alles komt zo snel."

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Fran
Beheerder
Beheerder

Geschrokken keek ze op. Had ze dat nu goed verstaan? Hij had wel een punt, maar wat met hun zoektocht naar een oplossing? Zelfs het kleine harige wezentje was opgehouden met likken. Opnieuw was een stilte gevallen. 'Dus....ik kan het in mijn eentje gaan uitzoeken ofwat?'

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:48

Een onaangename spanning vulde de kamer. "Maak me los," zei Ulrich kort. "Aha, nu plots ge ja-" "MAAK ME LOS, FAY!" Ulrich's reactie liet Fay terugdeinsen. Het fluffy wezentje klom uit schrik snel in het gewaad van de heks. "OKAY, oké, het is al GOED, meneer de enorme zeur! Ik ma-" Opnieuw herviel Fay in luid gehoest. Haar ogen traanden door de schurende pijn in heer longen. Ze was kwaad om Ulrich's reactie. Wanneer zou hij eer zichzelf worden?

Met woedend gekreun werd de magische tape van Ulrich's ogen afgetrokken. Meteen schreeuwde hij het uit van de pijn terwijl z'n wimpers vrolijk en blij aan het lint bleven kleven. "Eigen schuld," hoestte Fay, "ik doe m'n best om naar een oplossing te zoeken en jij geeft gewoon doodleuk om de 5 minuten op. Dit pik ik niet, Omber!" Haar vriend kneep verschrikt z'n ogen zo dicht als ie kon terwijl de heks haar best deed om het slot van z'n ketting eraf te wrikken. "Hier heb ik magie voor nodig... " "Haal dan Danny of zo?" "Dat was ik al van plan, dus stop met me-" Met een doffe klik sprong het slot open. "What the-" Ulrich strekte even z'n arm even en sloeg Fay op de billen. "Is het je dan toch gelukt!" Maar Fay's ogen vertelden wat anders. "Dat... dat was ik niet... dat-" "Wat moet dat hier?"

Een verpleegster stond in de deuropening. Meteen verscheen een grijns op Ulrich's gezicht. "Mevrouw Hudge, het is niet toegestaan om deze kamer te betreden. Straks doet hij u wat!" "Doe ik haar wat?" Opnieuw verscheen een geestesverschijning van Ulrich, maar nu net voor de neus van de verpleegster. "Ik ben het zat om steeds maar dingen te horen die nergens op slaan, dame... Dus waarom vertelt u me niet eens iets wat ik misschien wel zou willen weten?" De vrouw begon te gillen en zette het op een lopen, maar een vreemd staaltje magie van de geest verijdelde de ontsnappingspoging. "Ulrich! Wat doe je?" "Ik leer," was z'n antwoord, vergezeld van de eeuwige grijns van vanouds. "Waar wil je heen als ik helemaal los ben?"

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

-dat lijkt er al wat beter op- 'Maakt niet uit, zolang het maar nergens in Engeland is of één of ander kerkhof.' De verpleegster die nog altijd in één of andere magische greep zat, stond doodsangsten uit. Het enige waar ze aan dacht was hoe ze hier in vredesnaam uit kon geraken.

Ondertussen was Danny in de kamer verschenen om zijn meester verder uit zijn bekettingde positie te bevrijden.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

De Elf moest wel wat wennen aan dat geest-gedoe, maar als z'n Meester uit de boeien wilde, dan zou hij uit de boeien geraken. "Ik wil es wat proberen..." zei Ulrich plots, terwijl z'n geest zich dichter naar de verpleegster toe bewoog. "Zeg Fay?" "Jaahaa? *kuch*" "Zou ik met astrale projectie eigelijk binnen in haar geest kunnen raken of moet ik daarvoor normale magie gebruiken?" Even zwaaide de geest met z'n rechterhand. "Of minder normale magie?"

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

'euh.....' daar moest ze toch even over nadenken. 'moet wel lukken met gewone magie, denk ik. Alhoewel.....aangezien je op dit moment nogal geest-ig bent, misschien iets minder normaal dan.' Ze wist niet wat hij van plan was en waarom hij perse in haar geest wilde binnendringen, maar ze had er ook geen zin in om het hem te vragen.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

"Oké dan! Nuevo Magico! Es zien wat er gebeurt als ik..." Voorzichtig duwde de wazige tovenaar het topje van z'n wijsvinger tegen het voorhoofd van de verpleegster. Allerlei beelden schoten plots door z'n gedachten. Beelden die door het hoofd van de versteven dame aan het rondspoken waren. Kinderen, familie...

Plots weerlonk een enorme gil in Ulrich's hoofd. De schreeuw plantte zich over z'n hele lijf voort tot de pijn die hij voelde de tovenaar dwong terug te keren naar z'n eigen lichaam. Meteen kon de verpleegster opnieuw bewegen. Haar ogen vulden zich met tranen van angst terwijl haar voeten vluchtten zo snel ze konden. "Ze weten niks," hijgde Ulrich op z'n bed, "maar van iedereen die aangevallen werd door die mist van weet-ik-wat en opgenomen werd, ben ik de enige die zich kalm hield." Een klik. Ook de laatste ketting was nu los. Meteen ging Ulrich, nog steeds met dichtgeknepen ogen, recht zitten. "Ik ben anders..."

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Anders,.....Ulrich was anders. Moest ze dit nu als goed of als een slecht teken opvatten?! Ze had er geen idee van.
'en met 'anders' hoop ik maar dat dat iets goed betekent. Maar we moeten gaan, ik vermoed dat die verpleegster straks terug is met een leger dokters bij zich.'

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Ulrich knikte tot plots z'n ouders hem te binnen schoten. "We moeten pap en mam nog weten te vinden! EN m'n toverstok!" Maar veel gezoek kon er inderdaad niet vanaf. In de kamer verschenen plots tientallen dokters en verplegers, allemaal met hun toverstok in de aanslag. "Verroer je niet, monster, of je gaat eraan!"

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

'hij is geen monster.' 'Jij hoort hier trouwens niet te zijn, juffrouw Hudge. Hij is gevaarlijk.' 'ohja, echt wel.' Ze keek de kamer rond, maar ze konden nergens heen. Rondom hen stonden tovenaars met getrokken toverstok en zelf konden ze zich niet verdedigen. Danny had zich ondertussen al flink vastgegrepen aan zijn meester zijn been.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Fri 24 Dec 2010, 19:49

Ulrich begon te lachen. "Ik kan jullie niet zien, maar horen doe ik jullie des te meer..." zei hij met een brede grijns op z'n gezicht. "Zoals jullie vast al hebben nagetrokken, ben ik inderdaad ooit nog een Dooddoener geweest. Het zal dus niet vreemd gaan klinken als ik zeg dat ik de eerste die zijn toverstok op mij wil gebruiken, zonder schroom van z'n leven al beroven!" "Wat doe je?" fluisterde Fay ietwat geïrriteerd. "Ze staan al met een stuk of 20 voor ons!" "Weet ik," was z'n antwoord.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

-wat is hij toch van plan?- Niet dat ze hem niet vertrouwde, hij zal wel weten wat hij doet, maar toch.....
Enkele van de tovenaars die voor hen stonden hadden bij het horen van wat Ulrich had gezegt even de neiging gehad om hun toverstok terug weg te stoppen. Maar ze deden het niet. Hoe zou hij zonder toverstok hen kunnen doden en ze waren trouwens met meer.
'ja, we kennen je verleden en je schrikt er ons niet mee af.'

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

"Hoor ik daar een smeekbede om een waarschuwing?" Ulrich duwde Danny van zich af en deed een aantal stappen naar voren. Meteen hoorde hij van langs alle kanten hoe de geneesheren en dames en zow z'n beweging volgden. Ulrich glimlachte en stak z'n vinger uit, de ogen nog steeds gesloten. "Jij was het, hè..." zei hij zacht. "Ik hoop voor je dat dit pijn zal doen..." De tovenaar sloot z'n vuist en meteen zakte de dokter, die daarnet vrijpostig genoeg geweest was om z'n mond open te doen, luid schreeuwen in elkaar.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Verstomd had iedereen het tafereel gade geslagen. Een grijns was terug op Ulrich zijn gezicht verschenen. 'blijkbaar deed het pijn. Nog vrijwilligers?' Enkelen begonnen te twijfelen, terwijl de aangevallen dokter langzaam terug overeind probeerde te krabbelen. Plots een rode flits, afgeketst en gevolgt door een schreeuw. Er volgenden meer stralen, maar telkens misten ze hun doel en raakten de muren of één van hun medegeneesheren/vrouwen. 'Heef het toch op, jullie kunnen me niks maken.'

Fay wist niet wat ze moest doen. Aan de ene kant wilde ze Ulrich tegenhouden, voor hij te ver ging. Maar aan de andere kant ook weer niet. En toch.....ze was bang. Ulrich nam het op tegen een hoop tovenaars en heksen zonder dat hij zelfs maar over een toverstok beschikte, Met één beweging van zijn hand werden spreuken afgeweerd en vielen dokters al schreeuwend neer.

Het fluffy wezentje die eerder in haar gewaad was weggekropen klampte zich nog steviger vast en rilde als een rietje. Ook Danny voelde zich niets op zijn gemak en klampte zich toen ook maar aan Fay vast. 'U-Ulrich......' hoe ze ook probeerde, ze kon het niet helpen dat haar stem trilde 'zzo is het ge-noeg geweest. Volgens mij hhebben ze het wel begrepen.'

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply