[Muziek] Slechte concertervaringen

Alles wat niet thuishoort in bovenstaande subfora hebben een eigen stekkie in de Dagelijkse Dingen subforum. Gebeurtenissen in de wereld, maar ook in jouw eigen wereld kan je hier kwijt. Van school tot aan je favoriete (non-Japanse) muziek, boeken, tot aan games, computers, gadgets, discussies en andere onderwerpen.

Moderator: Fran

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 4

Re: [Muziek] Slechte concertervaringen

Post by Shizu » Wed 05 Nov 2014, 20:28

De bacteriën in je oksel maken die geur, dus die stinken :p

Hopelijk blijft dit zo, hoef geen slechte ervaringen xD

Kattergirl
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Post by Kattergirl » Tue 18 Nov 2014, 23:41

aah ik zie dit onderwerp denk ik voor het eerst. Ik denk dat sommigen van jullie wel mijn slechtste concert ervaringen kennen. Maar goed voor degenen die dat niet weten:

Tijdens het concert van Mikaru, mja tussen het hoofddeel en de encore, spoot er iemand deo in mijn gezicht. Ik ben behoorlijk allergisch voor deo. Ik werd er gelijk misselijk, duizelig en benauwd van en de tranen stroomden uit mn ogen (van irritatie). Het erge was dat in eerste instantie niemand het in de gaten had, behalve iemand die op het podium stond (sorry, ik kan zijn naam absolĂșĂșt niet onthouden, Mikaru kan ik ook alleen maar onthouden vanwege Miraku), want iedereen was naar de ingang aan het kijken omdat Miraku daar net aan kwam. Na een tijdje hadden mensen het door (dit deel is in mijn herinnering nogal chaotisch) waaronder iemand van de staff van Ramen Events geloof ik. Uiteindelijk ben ik naar buiten de zaal zelf gebracht. Daar ging het eigenlijk van kwaad naar erger omdat mijn hele gezicht begon te branden van de irritatie. Ook verloor ik langzaam het gevoel in mn vingers en mn voeten. Dat heeft nog zeker een uur geduurd. Wel heel lief dat iemand van de zaal anti-allergie pillen van thuis was gaan halen (dat hielp echt) dat iemand water haalde om proberen de stoffen van mn huid te halen, dat Aurelie lenzenvloeistof te pakken wist te krijgen, super support van allerlei mensen om me heen en dat ik uiteindelijk buiten de zaal helemaal speciaal op de cheki mocht met de artiesten. Helaas was toen de zaal gesloten was ik nog niet in staat om te lopen (aangezien ik het gevoel nog niet in mn voeten terug had), moest ik half naar het toilet gesleepd worden en werd ik door 6 mannen die uit de coffeeshop erboven gehaald waren naar boven getild, naar buiten, op een stoel. Uiteindelijk kon ik niet eens meer naar huis door al het gedoe, maar gelukkig kon blijven slapen, nog heel erg bedankt daarvoor ^^.

Daarnaast heb ik het laatste concert van HITT buiten de zaal achter het glas moeten doorbrengen omdat mensen maar deo bleven spuiten.

En het laatste is tijdens een concert van klassieke muziek, waar ik met mijn oma naar toe ging. Het was iets voor het concert, we zaten al op onze plaatsen. Bedenk wel even dat dit ik nog een jaar of, wat zal ik zijn geweest, 12, 13, 14 misschien, was. Ik was wat aan mijn oma aan het vertellen, toen een dame achter ons mij erop aansprak dat ik zo hard praatte en mijn oma dat ze zo'n 'jong kind' niet had moeten meenemen naar een concert waar ik 'waarschijnlijk toch niets aan zou vinden'. Ik had het concert zelf uitgekozen omdat ik zo van viool muziek houd, en ik praatte zo hard omdat mijn oma een beetje hardhorend was (en het was niet eens zo hard). Gelukkig heb ik echt een stoere oma, die gelijk tegen de mevrouw zei dat ze zich nergens mee moest bemoeien en daarna tegen mij zei dat ik toch wat harder moest praten omdat ze het anders niet verstond (met een voor de dame onzichtbaar knipoogje naar mij toe).

Ik heb gesproken zullen we maar zeggen.

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Tue 25 Nov 2014, 18:47

Erg vervelend, zo'n allergie voor deo, want heel wat mensen spuiten maar in het rond met die minibusjes!

En goed van je oma!
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad bij mijn oma, tijdens the night of the proms :D
We waren met enkele jonge dames, van een jaar of 13. Er kwam een vrij jonge ERG KNAPPE violist op het podium. Jonge dames als we waren vonden we het nodig wat te lachen en gibberen en zo veel mogelijk door de verrekijker naar deze erg aanbiddelijke jonge violist te kijken :)
De oudere dame achter ons vond het nodig ons erop aan te spreken dat het wel om de muziek ging en dat we stil moesten zijn.
Iets later tradt Shaggy op, die toen een dikke hit had met "It wasn't me". Tijdens dat nummer zat madam klaagster erg luidruchtig te tetteren met haar buurvrouw. Mijn grootmoeder draait zich om en zegt zeer koeltjes 'mevrouw, zou u willen zwijgen? Ik zou graag naar de muziek luisteren.'

Ik heb me toen echt kreupel gelachen!
Die keiharde oma's ook =D

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 2

Post by Fran » Tue 25 Nov 2014, 21:09

Respect moet van beide kanten komen!

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Kattergirl
Neko's neko-chan
Neko's neko-chan

Post by Kattergirl » Mon 01 Dec 2014, 09:17

Mijn oma is echt een boss. Ze heeft meer dan 1 keer mij verdedigd dat ik bij die concerten was (blijkbaar worden kinderen daar niet geaccepteerd?). Ze had toen in die tijd al een mobieltje (nu niet meer, maar dat is een ander verhaal). En die oma van jou is idd ook awesome XD. Mensen zijn daar redelijk hypocriet in.

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Mon 01 Dec 2014, 10:37

Denk dat het ligt aan de mensen zelf, vooroordelen en dergelijke waardoor je het idee krijgt dat kinderen niet welkom zijn.

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Wed 03 Dec 2014, 15:26

slechte ervaringen 
. Die had ik opgedaan in Frankrijk afgelopen zomer bij het Japan Music Fest.

Het was ontzettend leuk! 3 bands op een avond, de band die ik het meeste wilde zien, DEAD END, zou als laatste komen. Ik had uiteindelijk een plek helemaal vooraan nadat Sadie en SuG al on stage waren geweest dus ik was super blij. Maar voor mij en mijn vrienden stond een hele rare Franse gozer, hij deed heel agressief naar zowel de fans als naar de artiesten ( vooral bij SuG liep hij wild te gebaren naar de gitarist dat hij zijn plectrum moest geven) Uiteindelijk toen de gitarist van SuG zijn plectrums het publiek ingooide na het concert was deze gozer weggegaan maar er was nog ruimte zat naast mij. In de pauze dat SuG en DEAD END wisselden gebeurde het, de gozer kwam terug en beukte allemaal mensen omver, eenmaal bij mij aangekomen pakte hij me beet en sloeg mijn gezicht tegen de metalen dranghekken. Ik was mijn stem verloren bij het concert van Kamijo (2 dagen eerder) dus ik kon niet zeggen wat er was, Franse mensen spraken mij in het Frans aan en ik raakte helemaal in paniek. Ik wilde daar blijven maar werd weggehaald door de EHBO en kreeg uiteindelijk wat ijs mee enzo

..ik was gelukkig nog op tijd voor DEAD END
.maar wel helemaal achteraan
. ik baalde ontzettend erg en was best verdrietig maar allemaal aardige Franse mensen kwamen naar me toe en vroegen hoe het met me ging aangezien de gehele zaal onderhand wist wat er was gebeurd, die guy was trouwens verdwenen :\

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Chachamaru
Bangya
Bangya

Post by Chachamaru » Wed 03 Dec 2014, 15:28

Kattergirl wrote:aah ik zie dit onderwerp denk ik voor het eerst. Ik denk dat sommigen van jullie wel mijn slechtste concert ervaringen kennen. Maar goed voor degenen die dat niet weten:

Tijdens het concert van Mikaru, mja tussen het hoofddeel en de encore, spoot er iemand deo in mijn gezicht. Ik ben behoorlijk allergisch voor deo. Ik werd er gelijk misselijk, duizelig en benauwd van en de tranen stroomden uit mn ogen (van irritatie). Het erge was dat in eerste instantie niemand het in de gaten had, behalve iemand die op het podium stond (sorry, ik kan zijn naam absolĂșĂșt niet onthouden, Mikaru kan ik ook alleen maar onthouden vanwege Miraku), want iedereen was naar de ingang aan het kijken omdat Miraku daar net aan kwam. Na een tijdje hadden mensen het door (dit deel is in mijn herinnering nogal chaotisch) waaronder iemand van de staff van Ramen Events geloof ik. Uiteindelijk ben ik naar buiten de zaal zelf gebracht. Daar ging het eigenlijk van kwaad naar erger omdat mijn hele gezicht begon te branden van de irritatie. Ook verloor ik langzaam het gevoel in mn vingers en mn voeten. Dat heeft nog zeker een uur geduurd. Wel heel lief dat iemand van de zaal anti-allergie pillen van thuis was gaan halen (dat hielp echt) dat iemand water haalde om proberen de stoffen van mn huid te halen, dat Aurelie lenzenvloeistof te pakken wist te krijgen, super support van allerlei mensen om me heen en dat ik uiteindelijk buiten de zaal helemaal speciaal op de cheki mocht met de artiesten. Helaas was toen de zaal gesloten was ik nog niet in staat om te lopen (aangezien ik het gevoel nog niet in mn voeten terug had), moest ik half naar het toilet gesleepd worden en werd ik door 6 mannen die uit de coffeeshop erboven gehaald waren naar boven getild, naar buiten, op een stoel. Uiteindelijk kon ik niet eens meer naar huis door al het gedoe, maar gelukkig kon blijven slapen, nog heel erg bedankt daarvoor ^^.
Die persoon op het podium was geloof ik Syu. Ik weet niet meer wie het was maar iemand kwam naar mij toe rennen en vertelde dat het helemaal fout met jou ging, maar gelukkig kwam alles goed uiteindelijk! :)

Image

hide / X Japan / Kami / Malice Mizer / Chachamaru / Vaniru / Buck-Tick

Dj_Robintje
Anime Freak
Anime Freak

Post by Dj_Robintje » Wed 10 Dec 2014, 21:44

Dat is een heel vervelende ervaring! Shit, wat een klojo!

Image

Zit je met vragen of opmerkingen? Je kan steeds bij mij (en mijn collega's) terecht via PM!

Fran
Beheerder
Beheerder

Post by Fran » Sun 02 Jul 2017, 16:42

Ik had het gisteren nog met iemand over flitsen tijdens concerten (als je fotograaf ben voor het concert). Er was gisteren iemand aan het flitsen tijdens een optreden van een bandje op SQUEEKERS. En ik vind dat niet zo kunnen, daarmee stoor je andere fotografen, maar vooral de band en het publiek. Toen moest ik denken aan een festival die ik bezocht in de Baroeg en daar was ik een band aan het bekijken die heel tof was. Probleem was dat ik op een gegeven moment er niks meer van zag, want er was dus een fotograaf aan het fotograferen. Ik fotografeer zelf zonder flits. Vaak genoeg wordt er gezegd dat het niet eens welkom is of mag, en in sommige gevallen zeggen ze: liever niet.

De fotograaf tijdens dat festival had een externe flitser geplaatst maar de flits stond gericht naar achteren, naar het publiek toe. De fotograaf stond bij het podium en stond constant foto's te maken, het publiek kreeg steeds een flits te zien in het het gezicht. Het was een erg leuk concert, moet je zeggen dat ik mij alleen deze irritantie kon herinneren en niet het optreden van de band zelf.

Twitter last.fm ko-fi?
Image

Post Reply