De kosten van leven in Tokyo en Amsterdam, wat scheelt het?

Japan is zoveel meer dan alleen maar anime & manga. Daarom dat wij graag ook praten over de taal, culturele (en religieuze) onderwerpen en de mensen in Japan. Er zijn vele mensen voor je geweest met onderwerpen die hen bezighouden. Praat je met ons mee?

Moderator: Fran

Post Reply
DragonNL
Otaku
Otaku

De kosten van leven in Tokyo en Amsterdam, wat scheelt het?

Post by DragonNL » Wed 07 Mar 2018, 17:51

Dit kwam ik net tegen. Is best interessant om even te bekijken.
Als ik zo zie wat de huurprijzen zijn, kan je dan niet beter een huis/appartement kopen?

https://tokyo.nl/nieuws/kosten-levensonderhoud-tokyo/

Image

Fran
Beheerder
Beheerder

Re: De kosten van leven in Tokyo en Amsterdam, wat scheelt het?

Post by Fran » Wed 07 Mar 2018, 18:36

Ligt eraan wat de kosten zijn om een huis te komen. Er komt natuurlijk ook nog wat extra's kijken bij het kopen van het huis.

Maar uiteindelijk is een afbetaald huis natuurlijk wel gunstig. Sommige mensen zien het als een stukje pensioen. Maar het is niet voor iedereen mogelijk om een huis te kopen. (of beter gezegd, behoorlijk moeilijk) Denk maar aan mensen die geen vaste baan hebben, maar alleen flexibele banen. Di ekunnen dan niet echt bewijzen dat ze een stabiel loon hebben om hypotheek te betalen.

Twitter last.fm ko-fi?

Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Shizu
Cosplay Fanatic
Cosplay Fanatic

Re: De kosten van leven in Tokyo en Amsterdam, wat scheelt het?

Post by Shizu » Wed 07 Mar 2018, 18:54

Mee eens wat Fran zegt. Een ander voorbeeld is mijn situatie, ik wil het huis uit en is wss beter ook mentaal voor mij. Maar gelijk een huis kopen kan ik financieel niet aan, al heb ik een hypotheek. Laat ik eerst maar huren...

Image

Post Reply