"Mulan" -2020 ( Disney )

Voor al het andere dat niet bij Japan hoort, maar wel bij Azië! Van muziek, drama en films tot aan de interessante culturele dingen die in de diverse landen in Azië (behalve Japan) thuishoren! Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde en verdient daarom ook een eigen subforum op AVO!

Landen die hier voornamelijk besproken worden zijn landen uit Oost-Azië: Taiwan, Korea en China. Deel je passie hier!

Moderator: Fran

Post Reply
Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

"Mulan" -2020 ( Disney )

Post by Henk » Sat 14 Apr 2018, 09:52

Het verhaal van Mulan, een van de grootste heldinnnen uit de Chinese geschiedenis, zwevend tussen legende, mythe en wat er bekend is uit verschillende bronnen, in verschilende versies, is al meerdere keren verfilmd.

Disney had al een nieuwe productie in de planning staan voo 2018, maar dat liep uit omdat het vinden van acteurs en actrices langer duurde.

Chinese top-actrice Liu Yifei, die in zowel Chinese als Amerikaanse films speelt, zal de hoofdrol spelen.

https://www.harpersbazaar.com/culture/f ... -spoilers/

Image

Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

Re: "Mulan" -2020 ( Disney )

Post by Henk » Sat 14 Apr 2018, 09:59

Ik heb de Disney-animatie uit 1998 nooit gezien.
De Chinese versie die op YT te vinden was kon mij niet echt bekoren, omdat het acteren me niet aansprak.
Disney-films trekken me meestal niet, maar dit kan toch wel een mooi spectakel worden, lijkt me.

Image

Post Reply