"Asians in Hollywood"

Voor al het andere dat niet bij Japan hoort, maar wel bij Azië! Van muziek, drama en films tot aan de interessante culturele dingen die in de diverse landen in Azië (behalve Japan) thuishoren! Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde en verdient daarom ook een eigen subforum op AVO!

Landen die hier voornamelijk besproken worden zijn landen uit Oost-Azië: Taiwan, Korea en China. Deel je passie hier!

Moderator: Fran

Post Reply
Henk
Kawaii menbaa desu ne!
Kawaii menbaa desu ne!
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 0

"Asians in Hollywood"

Post by Henk » Sat 14 Apr 2018, 10:19

Er bestaat al enige tijd een Facebook-pagina "Asians in Hollywood".

Zeer prominente mensen in de Hollywood filmindustrie van Aziatische afkomst ergeren zich aan het feit dat er nog steeds films gemaakt worden, waarin Aziatische personages gespeeld worden door niet-Aziaten.
Misschien Zuid-Amerikaanse spelers, "dat lijkt er nog een beetje op", of gewoon een Westers iemand. Met wat schmink en haarspoeling moet het lukken.

Zelf intereseert het me niet zo wat er in Hollywood gebeurt, maar voor de betrokkenen is het vervelend natuurlijk.
Zoals de twee Koreaans/Ameriaanse spelers die al jaren tot de populaire kerngroep hoorden in de "Hawai-5 O "serie, maar toch minder betaald kregen. Ze stapten tegelijk uit de serie om die reden vorig jaar.

Toevallig stond de TV elders op Karate Kid-II pas geleden, terwijl we niet echt keken.
Ik heb stukjes gekeken, en het irriteerde me dat de Japanse cast helemaal perfect speelde zoals "je", (niet ik !), dat vewacht:
De oudere man helemaal puur Zen, het meisje ook, constant.
Hoeveel natuurlijker gaat dat in een echte Japanse produktie !

Maar er is beweging, en het lijkt te verschuiven.

( De Facebook-pagina levert veel nieuws elke dag )

Image

Fran
Beheerder
Beheerder
Hoe vaak ben je naar Japan geweest?: 1

Re: "Asians in Hollywood"

Post by Fran » Sat 28 Apr 2018, 09:52

Las ik nu ergens dat er een volledig Aziatische productie gaat komen?

Twitter last.fm ko-fi?
Image
Vragen en suggesties? Stuur mij een PM! Of drop het in (een nieuw onderwerp in) Forum Q&A.

Post Reply